lördag 17 oktober 2009

TÄVLAT LK1


Idag for jag och Åsa med våra små syskonen Bus till Partille för att tävla lydnad.

Jag drog startnummer 2 med Buy och Åsa startnummer 1 med Bita, vi var totalt 10 i gruppen.
Platsen och tandvisningen gick bra för oss båda.

Först ut var alltså Åsa med hennes Bit och gjorde ett riktigt bra program!
Sen var det dags för mig och Buysan. Buys största "problem" är att hon blir låg och osäker i sånna här situationer, men idag hade jag gett mig fanken på att inte vara nervös utan vara cool och bara göra bästa möjliga för att få henne att känna sig säker.

Och lilla Buy gick så jädans bra alltså! Hon arbeta tillbaka redigt fint hela tiden och var på gott humör genom hela programmet!!! Jag la till några onödiga dubbelkomandon som drog ner på betyget och i ställande under marsch stannade hon själv på halva sträckan så jag fick kalla in henne igen. Annars gick det som smort!

Poängen från tävlingen med domarkomentarer:
Platsen - 10
Tandvisning - 10
Linförighet - 9 (ss)
Läggande - 9,5 (Dk ligg)
Inkallning - 8 (Gravt dk)
Ställande - 6 (ställer sig utan komando)
Apportering - 9 (Lätt dk)
Hopp över hinder - 10
Helhet - 8,5

Totalt - 174,5 poäng och 1:a pris!!
Placering 3 blev det tillslut!

Som ni ser på resultatet är det enbart mina (dessutom riktigt onödiga då de egentligen inte hade behövts) dubbelkomandon som drar ner på poängen. Är riktigt nöjd med Linförigheten där hon gick precis som på träning, dock ett onödig snett sitt, men en 9:a får man ju vara nöjd med!!!!
På läggandet sa jag "ligg ner" i ett ord, men det räknades visst som dk ;) *hihi* På inkallningen startade hon inte direkt på "Buy", men innan jag fick fram "hit" hade hon startat - alltså en otroligt onödig sak från mig!!!
På apporten ville hon ta den direkt och jag sa sitt när jag höll apporten på det där löjliga avståndet som gäller i klass 1.

Åsa och Bita slog till med kanon poäng och vann dessutom klassen, SUPER GRATTIS!!!

På prisutdelningen sa domaren till mig att han tyckte Buy såg Riktigt riktigt fin ut! Jag blev så glad så glad... min lilla höna pöna!!! HON KAN NÄR HON VILL!!


Efter tävlingen fick vovvsarna dela på en hamburgare för att de varit så duktiga!


Jag hade planerat in minst en klass 1 tävling till, men dom hoppar jag nu när vi fick till en fin tävling med riktigt bra känsla! Vill inte förstöra den känslan på något så onödigt med att gå ut och kanske göra en skittävling. Så nu blir det 2:an nästa gång!

Då fick vi mer att fira ikväll på segerfesten =D

3 kommentarer:

Åsa & Bråkstakarna sa...

Champangen står på kylning!!!! Här ska det firas rejält minsann!!!

Camilla sa...

Grattis till kanonfint resultat!
Njut av champangen det är ni värda!

Kia sa...

Grattis!!!!