torsdag 10 september 2009

ÄNTLIGEN!

Idag fick jag äntligen kommit ut på ett pass lydnad med Buy.. känns som år och dar sen sedan sist! dessutom har vi ju anmält till en tävling, så kanske borde jag träna mer ;)

Vi körde igenom ett fritt följ, hon känns bra men aningen "fladdrig" men det är inget jag kommer pilla på förens hon börjar ändra possition, och det gör hon inte nu.
Sen körde vi igenom läggande u. marsch, inkallning och ställande u. marsch.. allt var (enligt min känsla) perfekt, förutom att hon satte (!) sig första på läggandet, men bara jag själv tänkte mig för med rösten så gick resterande som en dans.. att man ska behöva tänka på sig själv också!! ;P
Ville egentligen haft filmat idag.. men det var ALLDELES för jobbigt enligt min mamma så jag får vänta till en gång då antingen Åsa eller Isabell kan hjälpa mig - sånna som orkar...

Annars idag har jag städat återigen.. men nu är alla rum kliniskt rena! Bara golven kvar och de tar jag imorgon. Har också bakat en kaka som jag ska bjuda på på kennelträffen, om jag har tur kommer någon av mina valpköpare faktiskt överleva efteråt.. men den äts på egen risk ;)

Näe nu får jag skynda mig till jobbet!

1 kommentar:

Camilla sa...

Bakat...! Det var inte illa, vågar man smaka måntro?!