torsdag 3 september 2009

LEDIGT

Idag är jag helledig från jobbet, vilket innebär rensning av rabatter, klippning av gräs, träning av hundar och träning av andra hundar och förare m.m...

Vissa har sina lediga dagar till att ta det lugnt och sitta inne hela dagen för att titta på tv eller läsa en bra bok och bara vara...
Jag däremot får FRUKTANSVÄRT dåligt samvete bara genom att titta på film en kväll det inte regnar eller jag inte är sjuk. Det lixom skaver inombords att bara göra ingenting, det är i sånna lägen mina kamrater tycker jag är fruktansvärt jobbig att titta på film med.. när fingrarna trummar på soffan, munnen går i ett, springer fram o tillbaka för att hämta saker, eller helt enkelt sitter o grejjar med telefonen. Jag kan bara inte "bara va"...

Så när jag är ledig ser jag till att ha lagom mycket att göra så jag inte behöver känna mig "meningslös" någon längre tid. Jag kan bara inte rå för att jag irriterar mig fruktansvärt mycket på folk som inte vill göra nått annat än att bara vara på sin lediga tid. Sitt liv utanför jobbet är väl ändå det viktigaste man har?

Så skaffa er en hobby!!

Inga kommentarer: