måndag 7 september 2009

VALLAT NÖTTER

GRATTIS TILL MIN PAPPA SOM IDAG FYLLER HEEELA 50 ÅR!

I dag har Camilla, Marianne och Busyborder Kira varit här o vallat nötterna.

Jag körde en sväng med Buck och Buy.. Busy var verkligen sur att hon inte fick vara med idag, var nästan liiiite sugen på att ta ut henne, men orkade inte, stackaren!

Buck skötte sig mycket bra idag, han har verkligen kommit tillbaka efter en tids hjärnsläpp.. riktigt kul!

Idag var också dagen då jag skulle testa Buys ligg komando.. räckte det med träningspasset på fåren sist? JAPPS!! Det satt som en smäck! *härligt* Hon börjar gå riktigt riktigt fint Buysan, nu när liggandet funkar också är man riktigt sugen på att testa på en tävling.. men jag försöker nog hålla mig tills nästa år. Hon kan ju trotts allt inte höger och vänster, vilket kan vara bra om man behöver styra i t ex. ett hämt eller fålla. Fråndrivningen funkade bättre idag.. hon började tillochmed nästan pendla!

Sen fick vi lite fika som dom så snällt hade med sig och kollade igenom lite bilder på pappas gamla hundar. Som t ex. Grim, Smulan, Boss och Pop..


Pappa har flytt fältet nu lagom till hans födelsedag, så jag får så vackert sköta om alla djur här hemma + jobba borta.. fullt ös medvetslös!! Men Busy tycker det är kanon att få hjälpa till att hålla undan tjurar och får nu när hon löper och inte kan vara med på jobbet.. Hon är en tjej som tar sitt jobb på största allvar!! Och vilken tur att hon är så duktig ;)

Nu är det dags för mig och Buck att åka till jobbet...

Inga kommentarer: