måndag 7 september 2009

PÅ JOBB

Idag lämnades faktiskt Buck hemma när jag for till jobbet, istället fick Buy följa med absolut första gången helt ensam skulle hon få hjälpa till på jobbet. De få gånger hon varit med förut har hon bara fått skutta runt och kolla hur allt går till. Nu skulle hon för första gången få göra allt helt ensam...

Hade räknat med att jag skulle få följa med henne upp ur gropen och hjälpa henne fram med djur och att allt skulle ta lite längre tid än vanligt (grunderna är något man inte ska tulla på!)

Men min lilla Buy måste vara antingen väldigt smart eller så är jag en jäkel på att träna hund ;) *haha* Det räckte att jag visade henne en endaste gång hur man tog fram djur, sen skötte hon det helt själv medans jag stod i gropen =O Blev nästan tårögd så fint hon jobbade där uppe! Fick visa henne en gång i slutet med så hon visste vilka djur som skulle med... Den hunden är häftig alltså, vilken djurkänsla och inte alls rädd för att springa in mellan vägg och djur, lite dumdristigt för en hund men hon sköter det sååå snyggt! Hon måste ha lyssnat väldigt noga på Buck ;P

Efter jobbet (som förövrigt gick alldeles för snabbt enligt Buy) så var det dags att jobba hemma... Busy, Zelda, Allie och Iza fick hänka på.. men som vanligt är det bara min lilla ängel som kan tänka sig följa med mig! Efter en stund kom faktiskt Zelda och hjälpte Busy att hålla koll på tjurarna, syskonen Bus är en art för sig... Resterande lösa hundar (läs Allie och Iza) höll koll på katterna så dom skötte sig medans mamma var borta! *pust*

Det är ju då inte bara tjurar, får och en massa hundar jag får passa medans familjen åkt iväg på mini semester utan även 8 suuuper gölliga valpar!! Dom kan minsann hitta på det mesta och ändå se helt bedårande ut. Är så sugen på att ha egna valpar...

Busy löper på, idag la hon undan svansen för mig, men sätter sig så fort en hane kommer i närheten + att hon fortfarande blöder.. Så riktigt löp ska det vara!! En vecka till eller två kanske... man vet aldrig med min stjärna!

2 kommentarer:

Camilla sa...

Duktig Buy!
Henne kommer du ha mycket nytta av.

Josse sa...

Ja visst!! Pappa blidde glad för presenten förresten :D