torsdag 24 september 2009

FULLT ÖS MED NYTT TÄNK

Veckans lediga dag! (jobbar istället helg...)

Idag fyller min Kombo (kompis-sambo) 23 år,
HIPP HIPP HURRA och GRATTIS R-BECKA!!!
Gudars vad gamla vi börjar bli... nu har hon varit min bästaste bästa kompis i nästan 20 år, det är HELT sjukt!

I förmiddags tränade jag och Buck på fåren. Mest på flankerna, raka driv och utgångarna i hämtet - allt med visselsignaler ska tilläggas, är mäkta imponerad över hur bra jag kommer ihåg visslan, den har varit med varje dag den senaste veckan =D *wehooo* Dessutom har jag upptäckt hur roligt det är, har aldrig innan lagt ner tid på den.

Buy fick även hon komma ut en sväng, men vi fokuserar mest bara på fråndrivningen.


Sen gick jag en runda med tikarna och Melvin i blåsten, men dom tyckte det var kanoners! Under rundans gång bestämde jag mig för att ta tag i Melvins kontaktfält som är helt ruttna just nu, att en så liten hund kan hoppa kontaktfält så mycket är ju ett under i sig.. tillochmed på A-hindret missar han nedfarten (det ska tilläggas att där är kontaktfälten längre än en meter!)

Så när jag kom hem igen satte jag först upp en liten hoppkombination där jag tränade lite runt och mellan hinder. Sen gick jag på kontaktfälten på balanshindret och sen även A:et. Bara jag är konsekvent och inte går för fort fram tror jag vi kan få bukt med det någongång...
Sen fick Busy samma övningar på hoppen och fick en ljus ideé för hennes kontaktfält! Så testade och det verkade funka bra, jag vill ha mer fokus framåt på kontaktfälten och inte på mig.. så det ska jag försöka jobba vidare med! *kuul*


I eftermiddag ska jag och tjejorna åka till Åsa för lite lydnadsträning! *kanooon* Nu är det dags för MAT!

Inga kommentarer: