måndag 14 september 2009

TRÄNING I KYLAN

Efter jobbet for jag i 190 hem och sedan vidare till klubben.

Ikväll var det första gången på höstens "nya" agilitytränings grupp för klass 1 hundar att ha träning. Melvin skulle ÄNTLIGEN (enligt honom) få träna agility igen..
En agilityklass bana sattes upp och kördes. Melvin skötte sig riktigt fint för att inte fått någon spreciellt bra träning de senaste månaderna. Bra fart, bra svängar och bra hinder - om man bortser från kontaktfälten ;)
Kul och bra träning var det iallafall! Varje måndag är det meningen att vi ska träffas och köra bana ihop, gött och slippa bygga själv ;P

Efter agilityträningen bytade jag hund till hundar. Melvin fick sätta sig i bilen och Buy och Buck komma ut. Buck hann jag inte släppa ut hemma efter jobbet, så han fick sig en klubb vistelse.. händer sådär en gång i halvåret så han var super glad!
Åsa skulle ha Hallandskampsuttagning så jag väntade med Buys lydnadsträning till de var färdiga. Istället hjälpte jag till som skrivare när Åsa kommenderade och dömde.

När de var färdiga tränade jag en snabbis lydnad med Buy.. Huamejda vad den lilla fröken var het, het - HOT! Där kan man snacka om trängning och flams alltså ;P *haha* men hellre det än tillbaka till att inte våga gå när jag känner mig lite nervös.


Imorgon på förmiddagen ska jag åka med Becka till Göteborg, hon skulle hämta nått åt jobbet och ville inte köra inne i city själv.. så vad gör man inte!! Sen att hon vågar ha med mig som knappt hittar hem är ju en helt annan sak...

Inga kommentarer: