tisdag 22 september 2009

GÅRDAGS KVÄLLEN

Efter jobbet tränades det agility med lilla Pelle-grisen.

Säger bara blööö.... Körde en Hopp 1:a och inte ett endaste nollat lopp trotts att vi körde banan 4 gånger!!
Första loppet fick han för sig att springa till slutgodiset i början av banan *hum*...
Andra gången ville han inte hoppa ut över ett hopp *blö*
Tredje gången var det något annat knas och något slalomtrams *suck*
och 4 gången vände vi banan och det enda som blev fel var att vi nästan missade ett hopp *dubbelsuck*

Jag blir så trött på mig själv.. hade jag bara sprungit lite mer och varit onödigt mycket på plats så hade ingenting hänt, mer än första loppet - där skyller jag på honom ;) *hihi*
Men lever fortfarande i den tid då vi faktist tränade och han sprang ut och sökte hinder själv.. får LÄRA mig att JAG måste gå tillbaka lite i träningen...


Efter agilityträningen tog jag ut Buy för lite lydnadsträning. Det var ett tag sen sist och hon var minsann SUUUUUPER pigg...

Började med en sväng FF, vilket inte alls ville funka... hon satt fast i benet och kom fram en massa *blö* efter ett tag gick det bättre. Idag tänkte jag inte köra de "vanliga" momenten som jag alltid kör utan gick på lite andra för omväxling.

Men körde igenom ett läggande o ställande bara för att kolla av.

Apport (både vid sidan och kast), konen, dirigering till apport, vittring (många högar - en pinne), hoppet och fjärren flöt på som bara den =D Hon var en riktig stjärna igår. Inte en tendens att sitta fast vid min sida eller gå bakom mig. Det var så kul!

Inga kommentarer: