söndag 27 september 2009

ÄSTAD GÅRD

Igår kom äntligen dagen som jag o min bror planerat i ett tag...
Pappa fyllde 50 för några veckor sedan och undanbad sig allt (Tröööök!!) Så vi drog ihop släkten och planerade!

Igår var det alltså dags, det var middag hos farmor vid 12-tiden med 3 rätters, vin och snapsar. Pappa visste inte alls vad som skulle hända eller att något skulle hända och han såg relativt stum ut när brorsan släppte bomben om att detta bara var början...

Vid 3 stod hela släkten på ÄSTAD GÅRD och dags för FÅNGARNA PÅ GÅRDEN!
Ombyte och krigsmålning inom de olika lagen - Gröna laget bestod av Lars, Eva-Lotta, Adrian, jag, Farmor, Isabell, Nelly o Alma och Svarta bestod av Pappa, Lisa, Tomas, Anders, Rosie, Rebecka o Alice.

Sen bar det ut på diverse olika tävlingar! De bestod bla. av laborinter, gungkastning, klättring, mörker, ännu mera mörker, frågesport, viktlösning och sist men inte minst köra skottkärra över vatten... behöver jag säga att alla va dyblöta efter sista grenen *haha* och eftersom min släkt är så himla snälla så var flest fokuserade på att den som satt i skottkärran skulle bli så blöta som möjligt istället för att vinna, hihi! Jag vann då extra poäng till mitt lag på grund av mitt fantastiska tuppgal med ett ägg i munnen samtidigt som jag kröp över en planka ;P
Jädans så kul var det! Och GRÖNA laget vann såklart!!!!

GrööööÖÖÖÖÖÖNA!!

Efter fångarna på gården gick vi vidare till "badanläggningen" där vi duschade och bytte om för TROPISK BASTU MED ÅNGBAD!!! Jädans så gott det var, dessutom fanns det en kall källa utanför som man gjorde små dopp i emellanåt. Sen grillning och tjöt hela kvällen lång med skumpa o grejjer!!

En riktig riktigt kul dag som blev hel lyckad!

1 kommentar:

Åsa & Bråkstakarna sa...

Så han hade inte fattat något efter alla möjliga avslöjanden??