fredag 11 september 2009

ÄR DET FEL DATUM MÅNTRO?

Idag har varit en riktigt FREDAGEN DEN 13!
Antagligen står det bara fel i almenackan ;)

Den började relativt bra, men vid middags tid gick ALLT åt fanders...

Hade varit i staden och fått köpt allt jag skulle (iallafall nästan) och såg att det var lite luft i ett av framdäcken på bilen. Hem och sådär lagom sen till middagen som mormor skulle bjuda på idag. Skulle bara pumpa däcket också innan jag for vidare...

Hade kommit så där retligt kort sträcka när däcket helt ger upp och blir slak som en jag vet inte vad.. Punka! Det var inte alls långt hem, men tillräckligt långt för att inte kunna ställa bilen och byta till en annan - skita i allt (min vanliga melodi *tada*)! Så pappsen som är sååå otroligt snäll fick köra ifrån sin rundbalspressning för att komma till undsättning. Reservdäck på och bara blotta tanken på de helt utslitna framdäcken gjorde kontot ännu mera tomt...

Iallafall fick jag min mat och kom sådär lagon försenad till jobbet. Där all min "tur" fortsatte...
En kalv och ko skulle in ute från kullen, dock flöt allt på väldigt smidigt, men inte tiden ;) Sen hade utgödslingen inne i ladugården gått sönder och vi konstaterade att den skulle lagas innan jag kunde börja mjölka. Minst en halvtimma försenad kom jag igång med mjölket, hann mjölka ca. 23 kor innan det blev stopp.. stänga av allt igen - hänga upp maskiner - fixa o dona - sätta igång - starta upp alla maskiner innan jag kunde starta igen.. ännu mer försenad. Tillråga på allt skulle den värsta kon behandlas, som vanligt när man är trött den som är mest rädd för sprutor.
Men skam den som ger sig så höll fortfarande mitt humör och jag kunde fortsätta som om inget hänt. I vanliga fall har jag ALLTID något för mig på kvällarna så man får stressa så där lagom mycket, men dagen till ära hade jag faktiskt ingenting! Så jag kunde jobba på i lugan ro... skönt ;)

När jag kom hem fick jag ett telefonsamtal av min nuförtiden alltför generösa bror som frågade om jag ville låna hans sommardäck fram tills det var dags att byta till vinter. ÅÅÅÅÅÅ vad jag blev glad! Så imorgon kommer han och fixar allt åt mig, kan det bli bättre när man är trött så trött SÅ TRÖTT på allt? Skönt att det är fredag ;)



Kvällen har spenderats framför tv:n.. GU VA GÖTT! Idol är något jag har kollat på denna veckan, varje avsnitt bjuder minsann på skrattsalvor som står härliga till, juryn är helt klart den skönaste genom tiderna! Tur man har Robert som kan spela in så man inte missar något ;)

Inga kommentarer: