torsdag 3 september 2009

LYDNADSTRÄNING SOM FÖRR

I eftermiddag träffades jag och Åsa på klubben för att träna lydnad med våra små stjärnor.
Först började vi med att käka middag ihop, Åsa är ju för snäll som bjuder en vilsen själ på mat ;)


Sen fortsatte vi med träning, mätta och belåtna!
Åsa och Bita var först ut, måste ju säga att där har det skett en stor förändring sedan jag såg henne sist (har av olika anledningar missat just hennes träning den senaste tiden *grr*) mycket mer harmonisk, om man kan kalla det för det, sen sist och det såg riktigt fint ut.. även om jag såg det mesta genom kamera linsen!


Buy och jag fick ett kommenderat klass 1 fritt följ, mest för att kolla av mig själv som blir så fruktansvärt konstig och stressad och sen för att se om Buy orkade helt utan avbryt med lek.Och det gick fin fint!
Jag själv jobbar med att hitta säkerheten och lugnet just nu (innan jag drar ut stackars Buy på tävling) och idag kändes det riktigt bra! Det var jag och Buy där ute på plan och inte jag, Buy och kommendören.. kändes skönt!
Buy jobbade på fint hon med, inget som hellst problem med att gå hela fria följet utan belöning i form av lek eller godis, däremot belönade jag mycket med munnen.Svängar, sträckor och hela fadderullan kändes bra både i kropp och själ... skönt!



Sen en bra läggande under marsch med kanon uppsitt :D

Efter det gjorde vi en skymd inkallning då jag sprang och gömde mig för att inte glömma bort vår fart ;)


Sen ett ställande under marsch, även det kanoners! Dock behövs liiite mer träning på stå kvar tills jag kommer in till sidan.. men det har blivit fruktansvärt mycket bättre!

Avslutade träningspasset med en apport vid sidan och två kastade.

Andra passet blev knappt något "pass" tränade endast lite på fjärren och språngmarschen.
Sen avslutade vi det hela med en fika innan Åsa skulle fara och hämta Smilla på skolan.

Det var så kul att äntligen få till ett träningspass så som det var förr, jag och Åsa och en jäkla massa skitsnack ;)


Ikväll kommer Ibbe hit och ska valla nöt med sin Kastor! Hoppas hoppas att regnet håller sig borta!

Inga kommentarer: