lördag 15 augusti 2009

AGILITYTRÄNING

Det blev "bara" agilityträning med Busy och Melvin i eftermiddag istället för vallträningen med Buck så städade jag källaren och inne hos hundarna, regnet bara öser ner och nu sitter jag här dyblöt efter träningen...

Byggde upp en liten hoppkombination med inskick i tunnel och slalom.
Melvin fick börja och fixade banorna bra, dock hade han lite dålig fart.. får försöka tänka på att bara köra någon gång med honom i taget så han inte hinner bli trött. Han blir snabbt slut med vår nya grej - nämligen att han ska skälla så mycket som möjligt innan vi ger oss iväg, vill ha lite mer stress på honom så han ökar farten.
Busy klarade också kombinationen bra, men inte jag! Hindren stod rätt tajt och jag har blivit lite "skraj" för det den senaste tiden, får för mig att hon ska skada sig och grejjer.. men ändå är det hon som klarar det och jag som flippar ur... *dumma mig*
Ingen av hundarna rev något idag heller, ett STORT plus! (och då är mina hinder ändå lättrivna) Såg att Busy räddade sig från några sånna situationer helt själv, gott att träningen hjälper!

Näe nu ska jag in i duschen innan adrian kommer och hämtar mig för kräftfest!

Inga kommentarer: