fredag 28 augusti 2009

KONSTEN ATT UNDVIKA STRESS

Läste mitt horoskop vid middagen. Det stod att jag skulle UNDVIKA stress idag (visst, great!)

Började dagen med en sovmorgon, för första gången på läääänge fick jag tvinga mig att ligga kvar för att orka med natten. Låg sådär lagom länge för att hinna med att köra iväg agilityhindren till Åkraberg där vi ska ha uppvisning imorgon utan att behöva stressa... visst!

När jag pratade med pappa i måndags så var det heeelt lugnt med att låna häst transporten på fredag och lördag. Men idag när jag skulle ha den så hävdade han bestämt att jag BARA skulle ha den på lördagen. Blev lite smått panik slagen (detta hade jag inte räknat med i tidsplaneringen!) Arg blev jag också... Jag tänkte ge upp allt och köra hindren ikväll om det skulle vara SÅÅ förbannat jobbigt för honom, sen om jag skulle hinna var en annan sak...
Men mamma kom till undsättning och hängde med mig och hämtade släpet hos grannen så vi fick kört dit hindren. Hann med nöd och näppe hem och äta middag innan det var dags för jobbet.

Min bror var här också med en SUPER snygg skylt till mig som han har gjort :D På skylten är min BusyBorder logga som han fick måla för hand, riktigt snyggt. Den ska hängas upp ute vid vägen bredvid mina föräldras Svarthalls skylt.. nu ska dom inte få skylta med sitt kennelnamn själva längre ;)


Iväg till jobbet sådär lagom stressad och lagom i otid...

Väl på jobbet hade det blivit två kalvar som skulle in med sina morsor (födda utomhus om någon undrar). När det regnade som ALLRA mest, då skojjar jag inte med att dropparna var som 50-öringar, så skulle det såklart göras! Som tur var hade chefen ett regnställ som jag fick tatt på mig.. T-shirt passade sig inte för vädret...
Korna var riktigt (om man får säga så) DUMMA I HUVET! shit vad vi fick jobba chefen, sonen, jag och Buck.. men tillslut var dom på plats sådär lagom mycket försent att börja mjölka. Stressad? *humpf*

Nu är jag hemkommen och duchad...

Kvart i 8 kommer Åsa och hämtar mig, sen far vi iväg till Falkenberg för att gå nattvakter på Bruks SM i 8, 5 timmar.. ÅTTA OCH EN HALV TIMMA ska vi gå där!! Hoppas vädergudarna är med oss! Så vid 05.00 far vi kosan hemmåt igen, förhoppningsvis får vi någon timma sömn innan vi ska vidare till Åkraberg för att ha uppvisningar i Vallning, Agility och Lydnad.. Fåren ska packas med imorgon så får upp i tid...

Efter uppvisningen lär jag få åka i dunderraket fart till jobbet, NÄE JAG ÄR INTE ALLS STRESSAD!


Jävla Horoskop....

1 kommentar:

Camilla sa...

Låter som en lugn dag....
Skönt att allt löste sig med hinder o dyl.
Hoppas att du och Åsa får några timmars sömn i natt så ni orkar med morgondagen!