tisdag 4 augusti 2009

KVÄLLEN I STORA OCH SMÅ DRAG

En kväll till har gått.. jäklar vad allt går snabbt nu för tiden, innan man vet ordet av har halva arbetsveckan gått och det är snart helg igen *yey*

Kvällen spenderades som sagt inne på klubben för träning. Buy gick både bra och mindre bra ;) Direkt när jag kom började vi med en plats, Buy låg bra. Dock är nedläggandet och uppsittandet något jag får börja träna.
Började sedan med fritt följ som faktiskt funkade kanon trotts att det var nytt folk som "tittade" på oss (mest mitt problem det där) Jag har blivit bättre i att ta kontrollen och inte tänka för mycket på att hon tycker det är dööööööö lässsskigt!
Det där med helt om svängarna ska jag erkänna att jag inte ens vågar göra.. har aldrig lyckats hittills och vet inte riktigt hur jag ska få till med denna typ av hund heller... Tänkte jag skulle ta mig en till privatträning av Berit för att få lite hjälp, dessutom är hon så HIMLANS bra för mig som person.. snacka om att ge en självförtroende i sin hundträning.
Ett läggande under gång blev det med, testade med att bara säga "ner" istället för ligg. Och det funkade faktiskt. Har märkt på henne att hon tror att ligg är något man gör framför och ner något vid sidan, och varför göra det svårare än vad det är?
Åsa hjälpte till med att hålla henne på en inkallning, och jädrans vilken fart hon har fått *peppar peppar i att det håller i sig* Berits grej funkade verkligen för denna hunden, så otroligt glad över att något gjorde henne snabbare ;)
Ställande under gång funkar rätt bra igen, dock blir det fortfarande fel vid tillbakagången.. men det tränas! Tror jag ska gå på hårdare där från och med nu.

Sen blev det vila och tjöt med dom andra en sväng.

Andra passet hoppade vi ett gäng gånger, hon tycker det är så otroligt kul numera att hoppa ifrån mig, KANON! Men det går icke när hon sitter vid min sida - som fast vuxen.
Rutan blev det sen, rätt många gånger faktiskt.. den är ju så himla kuuuul!!
Avslutade allt med påbörjan av vittring. Slängde ut en pinne i högt gräs som hon får gå och leta upp. Det funkar relativt bra bara hon inte kommer in till min sida innan - fast vuxen. Men andra passet med vittringen så jag är nöjd.


När jag kom hem från träningen gick jag till fåren för att valla lite med Buck och Buy.
Buck vet jag inte riktigt vad jag ska säga om.. snabb - snabbare - snabbast... hans motto "-Valla som om det vore sista gången, man vet aldrig när man får valla nästa gång!" *jobbittit*
Buy, min lilla pärla, gick riktigt bra.. vi fick tillochmed till några steg i fråndrivningen! Hon vill sååååååå gärna vara på andra sidan och tycker det är ett knasigt påfund det där med fråndrivning.. men såg allt en förbättring idag. Sen körde vi lite höger och vänster träning i hörnet.


Nu sitter jag här vid datorn, har kollat upp lite adresser. Ska ha kennelträff snart och behöver skicka ut inbjudan till alla mina goa valpköpare. Och som alla andra år så flyttar folk hit o dit och byter adresser som andra byter underkläder (JAAAA jag vet att jag också bytar adresser lite då och då!) ;)

Så nu ska jag ta och göra färdigt kuvären sen ska de på lådan imorgon! Under tiden blir det Allsångs tittning från kvällen som är inspelat *me like robert*

Ha det gott folks!

Inga kommentarer: