söndag 16 augusti 2009

DET ÄR INTE KLOKT VAD DU ÄR BRA...

...Madicken eller Josefin?
Vad var det Elisabeth sa nu igen?

Idag, dagen till ära, måste jag säga att jag är otroligt STOLT över mig själv...

Första halvan av dagen är jag inte speciellt nöjd över.. slö surfande på internet...
Och som vanligt knackar det dåliga samvetet på axeln och jag tvingas göra något "nödvändigt" för att inte förstöra heeela den lediga dagen. Fast jag fick faktiskt till ett vallningspass med Buck innan jag hamnade framför datoren...


Så först fick jag ett uppdrag från pappa, lixom för att komma igång lite lagom. Att hämta mineralkrubban till fåren som befann sig allra längst bort inne i skogen på deras förra bete med 4-hjulingen. Nu är fåren hemtagna och baggen är släppt, alltså behövde mineralerna komma tillbaka hem igen. Så Busy, Buck och Buy fick hänga med och träna lite kondition. Tyckte lite synd om Melvin att behöva springa så långt med hans korta ben så han fick stanna hemma.

När vi kom tillbaka igen var jag i mitt sinnes fulla bruk igen, så nu skulle här köras med röjsåg! Men ack ack.. fick tankat och plockat på mig utrustningen men lilla vännen ville inte starta :( SURT sa räven! *hum* Så istället tog jag till ett annat nödvändigt ont nämligen - HÄCKSAXEN!! Så nu är alla häckar, buskar och annat smått och gott nyklippta =D *woho vad gott* Så nu ligger det små (?) ihop räfsade högar överallt i trädgården som jag faktiskt bestämde mig för att ta imorgon.. Ja jag vet, man ska inte skjuta sånt framför sig.. men.. jo.. idag får jag det!

Nu sitter jag och väntar på att Becka ska komma hem från jobbet sen ska vi iväg och hyra film och ha en riktigt skön och relaxad filmkväll!!

Inga kommentarer: