torsdag 27 augusti 2009

PREMIÄR LOPP PÅ BANAN

Idag är det avslutning på min agilitykurs, så ikväll ska mina elever få testa att köra en HEL hoppklass 1 bana. Hittade en på internet som verkade funka här hemma och den byggde jag upp, en relativt enkel klass 1 med endast ett fåtal byten.

När byggnationen var färdig var jag ju TVUNGEN att provköra den ;)
För första gången skulle mina hundar få springa en hel bana här hemma på träningsplanen!
Busy först ut och gör såklart banan helt perfa, det var väl tur eftersom hon är en klass 3 hund *haha* KUUUL tyckte hon att det var!

Sen var det Melvins tur.. han sprang på riktigt fint idag och hittade tunnelingångar han innan haft lite svårt för *tummen upp* och det bästa var ju att han INTE rev nått :P *wiee*

Sen var jag faktiskt så SNÄLL att Buck fick komma ut och köra banan, han får annars bara träna med isabell eller hennes kompisar. Han kan alla hinder men han har aldrig fått tävla eller något liknande. Iallafall... han var så duktig Bucken! Han sprang förbi något hinder men annars klarade han det galant. och GUUUD vad stolt han var sen alltså ;)

1 kommentar:

Åsa & Bråkstakarna sa...

Hur gick det igår? *Blink*