onsdag 26 augusti 2009

NÖTTER

Nu har vi fått vallat nötter...

Först var dom väldigt springiga och galna djuren.. men efter en stund så var dom så snälla så snälla!! Detta gällde alla olika sorters djur - Nöt som hundar!

En bra sammanfattning av en bra träning =D

Camilla hade dämpat av ungen (ursäkta camilla) hos Marianne så det blev bara vi två idag + 4 hundar.

Fajta ville inte alls valla stora fula tjurar med mig, NEJ GUUD! Vad var fåren frågade hon och vallade en liiten stund mest för att få tyst på mig. Men näpp, detta tramset ville hon inte vara med om! Så jag hoppar det där med KM nöt med henne.. så kan hon få valla sina ÄLSKADE får med sin ÄLSKADE Christoffer eftersom det är det ända som faller den fina lilla prinsessan i smaken. TUR för henne att hon inte hamnade på en kogård som valp.. *Fajta ryser av bara känslan*
(Det värsta är att hon, under den korta stunden hon vallade, faktiskt har allt i sig och KAN även om hon inte vill) *Tungutsträckning åt Fajta*


Buy var en riktig riktig PÄRLA idag alltså.. hon gick ruskigt fint!
Buck-man var även han duktig, även fast han fick göra allt skit jobb innan de lugnat ner sig.. Det är inte riktigt vad han behöver just nu! Sen var han för trött för att kunna tränas med...

Efter många om och men fick vi också ordning på Kira =P Bara hon lugnar ner sig och får en påminnelse då och då så jobbar hon kalas och VET vad som ska göras.. hon är allt liiite slö ibland. *haha*

1 kommentar:

Åsa & Bråkstakarna sa...

jag kan riktigt se fajta framför mig med blicken "måste jag verkligen?".

Klart hon kan!! Hon kan nästan allt liksom, men hallå.....dom där nötterna är ju faktiskt skitiga... Tänk "ryser av tanken" om hon skulle bli smutsig!!!!