fredag 21 augusti 2009

EN SNABBIS

Allt har blivit stressat idag känns det som...

Gjorde egentligen ingenting på förmiddagen mer än att träna lite agility med Melvin, på något sätt gick tiden ändå och (såklart) i sista stund innan middag började jag på att röja i utomhus hundgården. Där har växt in en otroligt massa brännässlor från häcken på utsidan och är nästintill OMÖJLIGA att komma åt... Men nu så jävlar! Kom relativt långt innan det var dags för käk..




Mina föräldrar var så himlans snälla och tog kontakt med veterinären så jag hann med att hämta ut medicin till Busy innan jobbet.. dock precis.. men den hunden går före allt!




Sen var det ju då jobb..




Ikväll har jag varit hos Åsa och kört ett snabbis pass med Buy i lydnad. SÅKLART kom Katten med stort K lagom tills Buy kom ut på plan.. snacka om 6:e sinne..
Iallafall Buy fick träna liiite på sina helt-om svängar de stunder hon inte trodde att katten skulle döda henne *pust* Sen gick det över, katten släppte väl sina mordiska ögon eller något ;)
Två uppsittande från ligg blev det, som hon faktiskt gjorde :D


och sen en inkallning helt alena! Gick mycket bättre än förväntat, vikken fart hon hade! *glaaad*
Sen blev det några hopp ifrån mig och avslutade hoppandet med ett klass 1 hopp.. funkade fint. Efter det tränade vi på att stå kvar, hon var riktigt duktig min lilla stjärna och man märkte att träningen hos Berit redan hade funnit sig en plats i hennes hjärna.


Avslutade allt med apport, kastade två gånger.. hon tuggade dock en hel del.. får nog ta och träna på det där kanske *host host* Inte lätt det där när man aldrig haft en hund som tuggat, glömmer lixom bort fan! Busy min ängel har ju AAAALDRIG tuggat...
Bara för att man ser lika ut.. betyder inte att man är det..
Eller det kanske helt enkelt är RAKA MOTSATSEN?

Inga kommentarer: