tisdag 18 augusti 2009

PRIVAT LYDNADSTRÄNING

Idag fick jag hjälp av pappa att bogsera igång bilen.. och den startade som tur var! Nu ska hon funka igen lilla bilisen *peppar peppar*

Sen bar det av till Öxabäck och till Berit Sjöberg där jag och Buy skulle få oss en privattimme i lydnad. Åsa och Smilla var så snälla och följde med så jag slapp köra hela vägen själv!

Vi gick igenom heltom svängarna, stå-kvar, inkallning och uppsitt från ligg. Det låter inte mycket, men det känns som jag fick med alla bitar hem som fattats. Såklart blev det mycket prat och diskussion om hur vissa saker ska tagas hand om vid olika tillfällen.

Så nu är jag riktigt sugen på att träna MER! Buysan var så duktig så duktig!


I kväll var jag och Tomas iväg på Tre-toppar och käkade glass, kom på att jag inte vart där iår och fick ju passa på innan det stänger!
Sen hem och kolla en sväng på pappas kurs...





Nu sitter jag här framför datorn och är riktigt förbannad på folk! Är så trött på alla som förvränger allt man säger, skriver eller gör. Kan inte folk bara klara sig själva och vara nöjda med det dom själva gör? Fan, skulle jag explodera varje gång någon gjorde så mot mig hade det inte varit mycket kvar av varken mig, kompisar, kenneln eller hundarna!

Det är en av anledningen att jag faktiskt börjat blogga igen.. jag bryr mig inte längre om att folk tycker jag gör si eller så och om det är rätt eller fel!
JAG gör det JAG tror är rätt och då blir JAG glad!
kan man inte få vara nöjd och glad över saker innan någon påstår att man tycker fel?
VEM BESTÄMMER ATT JAG TYCKER FEL?
Och framförallt,
VEM FAN BESTÄMMER ATT NI TYCKER RÄTT?

Fan ta er alla, ska jag behöva vara den som är mest vuxen och faktiskt kunna "skita" i vad andra har för åsikter och kunna leva mitt eget liv..

Alla har samma rätt till saker och ting, men inte alla vågar fråga om vägen...
Kankse en Lill-Babs hade gjort en god gärning där också :D (Net on net reklamen)


- Lev ditt liv så som DU vill leva och inte genom någon annan -

2 kommentarer:

Åsa & Bråkstakarna sa...

Jösses!!! Det sprutar eld ur näsborrarna på dig Josse!!

Anna sa...

Du har hört det 11 budet förstår jag..
Du ska helga GUD å ärligt vandra sköt dig själv å skit i andra!

Kör på! vi ses på lördag...:)