söndag 9 augusti 2009

EN SNABBIS I HAGEN

Vad längtar man inte efter mest när man kommer hem från en 2-dagars semester... JO ATT TRÄNA HUND!!

Hundarna har ju varit hos Åsa under helgen och jag hämtade upp dom efter hemkomsten. Åhh så härligt att träffa vovvarna igen. Känns väldans konstigt att vara på semester UTAN hundar, det händer inte särskillt ofta!

Tack Åsa, Smilla och Krille för att ni tatt hand om dom!

Nu ikväll har det blivit ett vallningspass på fåren med Buck och Buy, efter ett samtal med Camilla blev jag väldigt sugen på att gå ut och träna. Nästa år ska det fasiken bli tävlat av!! En tävling iår är INTE godkänt, även om jag varit "upptagen" med annat och luspank...
Förhoppningsvis är Buy färdig för att tävla nästa år, och det gör det hela ÄNNU roligare! Nöt tävlingarna ligger såklart närmast om hjärtat även om jag ska försöka ge mig ut bland fåren också.

Men än är inte allt slut! Två IK1:or väntar på Öströö för Bucks del och ev. 2 NN2:or i Dingle om jag blev ledig den helgen.

Något som jag ser fram emot i höst är Valldagen med Peter Nilsson på Öströö arrangerat av Västsvenska VK, jag tänkte anmäla mig och Buy till 1 av de 3 dagarna han är här, för att höra lite vad han säger. Det snackas rätt gott om honom vad jag har hört, så det kan nog bli intressant!

Inga kommentarer: