torsdag 13 augusti 2009

DAGEN TILL ÄRA..

...Har två av hundarna fått sig varsitt agilitypass!! *vågen till josse*

Först o främst innan hindren kom fram började jag med ett pass lydnad med Buy.
Tänkte köra igenom klass 1 momenten, dock utan inkallning och apport.
FF gick bra, en gång fick hon för sig att fåren var ALLDELES för nära för att hon skulle kunna koncentrera sig (ja visst, sådär 50 meter bort!). Den gick jag inte på, det förstod Buy.. lika bra att göra det riktigt då! Språng marschen var riktigt fin idag *wiee*

Läggande u. gång var bra idag, uppsittandet börjar komma bättre. har under en lååång period tränat att hon ska ligga kvar när jag kommer upp vid sidan.. och det gör hon... verkligen...

Ställande u. gång var också bra idag. Här är det tvärtom, hon sätter sig så fort jag kommer in, hellst innan... så lite stå kvar träning körde vi där.

Inkallning över hoppet var det sen. Hon sitter som gjuten i backen på mitt "-hopp" men till den andra gången kom jag på en sak som Berit sagt till mig om att låta övertygande i min röst, då gick det bättre ;)
Avslutade allt med lite mer stå träning.



Efter Buysans träning satte jag upp en rätt lång kombination, liten bana, till kursen ikväll och passade på att träna Busy och Melvin. Busy hade fått någon slags "fläpp" och sprang ut slalomen efter 4 pinnar två gånger.. hum.. ibland är tikar bara tikar... Annars gjorde hon det mesta fint.

Melvin den galningen joppade igenom ramen på däcket - IGEN! Han krachade in i det för ett gäng veckor sedan och har sen dess spelat lite med mig att den är FARLIG! Men sa till han en gång och sen jäklar hoppade han igenom däcket som ingenting.. fjant...
Han rev inget idag heller och sprang på rätt bra, gjorde för en gångs skull bra kontaktfält på balansen. Har gått tillbaka till pinnarna, han ska helt enkelt springa ner mellan pinnarna innan han får fortsätta.


Har även suttit framför datoren en sväng och fixat och trixat lite med min nya kennel shop, guuuud vad vi ska bli snygga nu alla BusyBorder-hund ägare!! JISSES! Ska grejja lite och försöka få till det med min logga med, just nu är det mest text och några vita med loggan.


I eftermiddag blir det jobb, sista eftermiddags passet för denna veckan, jobbar morgon imorgon.. Gott, men jobbigt att gå upp så tidigt när man vänt på dygnet ;)

Ikväll är det dags för agilitykurs igen, så kul så kul med duktiga hundar och elever!

1 kommentar:

Åsa & Bråkstakarna sa...

släng in några barnplagg också är du snäll!