fredag 14 augusti 2009

TRÄNANDE

Igår innan jag for till jobbet fick Buck och Buy sig varsitt pass på träningsfåren.
Buck är helt galen nu för tiden och springer hellre och gärna än att lyssna ett dyft på mig *pust* Men det ska det bli ändring på har jag gett mig fasen på! Nu är det snart KM nöt och Ik1 som väntar - Hårdträning!
Buy går som vanligt, hon är en himla trevlig hund att valla med alltså! Naturligt avstånd, naturliga vinklingar.. kanske är det så att jag för en gångs skull får tillbaka något efter allt hårt slit med Buck? Eller så är det helt enkelt så att hon inte fått lära sig massa ovanor än pga. att hon inte hjälper till på jobbet ännu ;) *haha*

På kvällen var det agilitykurs.
Hundarna och förarna är så himlans duktiga, då är det roligt att ha kurs! Vi gjorde en liten bana igår och de flesta hundarna klarade det alldeles galant.
Efter kursen gick jag bort till pappas vallhundskurs och tittade lite på dom. Måste ju säga att BusyBorder Ester går riktigt fint nu, så himla kul att se! Hon är allt lik sin mor den hunden ;)
När den var slut hängde Anna med in på en kopp kaffe o kaka (japps Åsa, jag hade kakor hemma!) och lite tjöt innan det var dags för bingen...

Imorse har jag varit på veckans sista arbetspass på jobbet. För FÖRSTA gången denna veckan var korna snälla mot mig =0 Dom har varit helt tosiga i veckan och bara sparkat av sig och skitat ner både mig och mjölkorganen *grrr* men idag så stod dom som ljus... nästan alla iallafall...


Näe nu ska jag ut och köra en repa på agilityplanen på någon hund..

Inga kommentarer: