torsdag 6 augusti 2009

SLÄPANDES

Ny dag idag.. lika fin som igår :D
Nu på morgonen har jag planerat lite inför kvällens agilitykurs och flyttat hinder (orkade aldrig igår Åsa) *hiii* Fick flytta alla hinder, next intill iallafall, för pappa ska köra gräs ikväll.. å då får inte min lilla agilitybana finnas till längre ;*/ Så jag flyttade till hans äng istället.. där va inte så jäkla högt gräs än. Balanshindren får dock hoppas över denna gången på kursen (utan gungan).. är helt omöjliga att flytta själv!

Om en halvtimma drar jag, Issa och ev. Becka till Äskhult för att kolla lite, Anna jobbar idag så får åka och hälsa på henne lite. dessutom var det visst någon slags barndag då allt lixom visas upp för dem, kanske blir kul vem vet! Buy får följa med och kolla på djuren och kanske hälsa på Sture.. vem vet, vem vet!

Efter Äskhult vistelsen åker jag till veckans sista eftermiddags pass på jobbet *vååååågen* Idag ska alla sinkor mjölkas så jag får o göra, dessutom föddes det en ny kalv igår (super mega stor och fin helsvart i ansiktet *me like*) Kvigan var snäll igår när jag mjölkade henne för första gången, men får se hur hon är idag.. som tur var så slapp jag hennes andra mjölkning - Den brukar vara den värsta. Men hon verkade vara en snäll själ den där tjejan!

Kram allehopa!

Inga kommentarer: