söndag 2 augusti 2009

TRÄNING

Idag söndag har det blivit en del träning med hundarna, man får passa på den dagen man är helledig från jobbet!

Först vallade jag en sväng på träningsfåren med Buck och Buy. Buck har äntligen blivit lite träningsbar igen efter alla jäkla löptikar pappa har haft här på gården.. *suck* KILLAR VA!!
Buy gick rätt bra idag, det där med fråndrivning är dock ett stort projekt i sig.. men skam den som ger sig!

Efteråt blev det agility träning med Melvin och Busy. Hela agilitybanan är färdig nu *dubbel woho* och kontaktfälten ska numera NÖTAS NÖTAS NÖTAS!! Med melvin är fortfarande den mesta fokusen på att springa som en galning, började med skall på honom och det ökade nog hans fart med x3, riktigt bra!!! Tyvärr försvann hans kontaktfält helt *lala lala* men men bättre med farten än säkerheten just nu!
Busy får även hon köra mycket kontaktfält, snabbare vill jag ha dom och säkrare...

Busy Border Buy ser aningen puckad ut...

Sen fick Buy sig ett lydnadspass ute i hagen. I fria följet började vi pilla lite med positionen, vill ha henne längre bak, det gick relativt bra.. lite mer träning bara så jäklar!
Läggande o ställande under gång funkade kanon, uppsittandet från läggandet måste tränas på riktigt nu och hon klarade STÅ kvar tills jag kom in och gick ifrån sidan *våååågen*
En lång inkallning blev det med, helt ensam denna gången, men hon sprang i bra fart ändå! *gottit* Sen körde vi en 3 rutor eller ngt sånt, hon är en jäkel på att hitta bakre mitten, även om det blir så att hon kommer in snett *peppar peppar* .. problemet är fortfarande att få henne från min sida ;)
Två dirrigeringar till vänster apport fick hon också innan det kom en hel skock med får som ville upp till sitt bete i skogen.. kul för dom... vallade några vändor med Buy när vi ändå var mitt upp i det.

Kram-banan från mig!

Inga kommentarer: